Pyjama-webshop.nl

Conversie verhoging dankzij performance optimalisatie

De grootste nachtmode collectie van Nederland.

De vraag

Hoe kunnen we de Magento webshop het beste verbeteren op basis van performance met als doel om de conversie te verhogen? Daarnaast strategie en budget combineren om het meeste uit de investering te halen.

Het resultaat

  • De webshop laadtijd van 3,5 verlaagd naar 2,3 seconden.
  • Mobile conversie percentage verhoogd van 0,98% naar 1,27%
Aquive Media - Performance optimalisatie - Pyjama webshop mob

De performance optimalisatie van de Magento 2 webshop

Bent u op zoek naar comfortabele en mooie nachtmode van uitstekende kwaliteit? Dan bent u bij Pyjama-webshop aan het juiste adres. De eigenaar van Pyjama-webshop had de wens om de performance van zijn webshop te verhogen. Dit doen we in samenwerking, waarin we elke maand 10 uur besteden aan onderdelen die de meeste impact hebben op de performance.

Samenvatting

Elke maand besteden wij 10 uur aan het optimaliseren van de webshop op basis van 150+ punten, gebaseerd op best practices en onze ervaring. Wij analyseren waar we het meeste winst kunnen behalen met de investering

  • Maandelijks 10 uur investeren in optimalisatie in samenspraak met de klant
  • Mobile first design
  • 150+ optimalisatie punten
  • Optimaliseren op basis van techniek/snelheid/user-experience en user-interface

Oplossingen

Aquive media heeft gewerkt aan de volgende onderdelen.

  • Het verhuizen naar een dedicated Magento hosting partner voor snelheid winst
  • Het stroomlijnen van de afrekenprocessen
  • Een uniforme koop en sales route
  • Dubbel productkolommen op mobiel
  • Gebruiksvriendelijke cookiemelding
  • Verkleinen van elke pagina met 2 MB
  • Gebruiksvriendelijk maken van CTA-knoppen
  • Maatwerk oplossing voor categorie filters voor SEO-teksten
  • Uniforme en automatische feedback bij fouten op mobile

Hosting, techniek, tools, & UX

Wanneer je het over performance hebt start je bij de snelheid van de shop. Eerst kijk je naar de hosting-partij en de techniek achter de shop. Vervolgens maak je een analyse via verschillende tools, waarmee we de bottlenecks in kaart kunnen brengen.

Daarna wil je de shop zo inrichten dat de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk een product kan bestellen. Hierbij kijken we naar de mobiele gebruiksvriendelijkheid, het bezoekersgedrag en vergelijken we deze met onze eigen prototype.

Snelheid & hosting

Het belang van een kwalitatieve hostingpartij is van cruciaal belang. Wij adviseren onze klanten om met een van onze partners in zee te gaan. Niet alleen is dit beter voor je shop, maar het ontwikkelproces wordt hier ook vele malen makkelijker door- en dat scheelt tijd en geld.

Eerst werd er een volledige kopie gemaakt op de omgeving van de hostingpartij van de webshop en vergeleken op basis van performance met de live site via een onafhankelijk test tool. Het resultaat is dat op verschillende fronten de shop sneller wordt ingeladen. Daarnaast wordt de content met 0.5 seconde sneller ingeladen, zoals op onderstaande afbeelding is te zien.

Wanneer je gebruik maakt van iframes moet je 2 websites voor de bezoeker laden. In dit geval was het de Magento webshop en de Facebook pagina van de shop. Het verwijderen hiervan zorgt voor een verkleining van letterlijk elke pagina, een betere laadsnelheid en dus een fijnere gebruikerservaring.

Tools & bottlenecks

Uit bepaalde tools zoals: Pingdom, Gtmetrix, Google Pagespeed en MageReport worden verschillende bottlenecks vastgesteld. Een voorbeeld hiervan is het iFrame dat vanaf Facebook ingeladen in de footer zorgde ervoor dat er op elke pagina 1.8 MB extra moest ingeladen worden.

Maatwerk oplossing voor categorie filters voor SEO-teksten

Onze klanten hebben belang om belangrijke categorie pagina’s in combinatie met een enkele filter optie beter vindbaar te maken met SEO-teksten. Helaas kon dit niet via de layerd navigation module, waardoor dit op maat moet ontwikkeld worden. Lees hier hoe jij dit voor je eigen Magento 2 shop kan implementeren.

We hebben onderzocht hoe we dit het beste konden toepassen binnen de back-end. Vervolgens hoe we ervoor zorgen dat elke categorie in combinatie met een filter een unieke tekst weergaf, met dezelfde filtermogelijkheid. Daarnaast hoe het zo gebruiksvriendelijk mogelijk ontwikkeld kon worden, zodat iedereen teksten kon toevoegen zonder technische kennis of ondersteuning van developers.

Het resultaat is een uitgewerkt proces, waarmee je in 8 stappen teksten kan plaatsen, waar je maar wil. Het enige wat je hoeft te doen is een combinatie van categorie en filter te bepalen en deze in een CMS-blok plaatsen, met de gewenste beschrijven. Makkelijker kan het niet.

  • Gebruiksvriendelijk proces
  • Iedereen kan zonder technische kennis teksten toevoegen
  • Maatwerk oplossing
  • Sterke SEO-landingspagina’s

Resultaten

  • De webshop laadtijd van 3,5 verlaagd naar 2,3 seconden.
  • Mobile conversie percentage verhoogd van 0,98% naar 1,27%

Het team achter de performance van de Magento 2 shop

Aquive Media Magento bureau groningen 15

Martin

Full-stack developer, o.a. gespecialiseerd in het ontwikkelen van modules voor Magento Webshops.

Aquive Media Magento bureau groningen 13

Milan

Online Marketeer, gespecialiseerd in SEO (Search Engine Optimization) en CRO (Conversion rate optimization).

Aquive Media Magento bureau groningen 16

Wouter

Full-stack developer, geboren voor het ontwikkelen van mooie webshops met een hoge gebruiksvriendelijkheid.

Wil je ook de performance van je Magento webshop verhogen?

  • Gratis kennismakingsproject
  • Magento consultants direct tot je dienst
  • Volledig vrijblijvend
  • Gratis advies en kennisdeling