Akif Gumussu

07 juni 2011

Door Akif Gumussu

Eigenaar Aquive Media & Full stack developer

iPhone bookmark icon toevoegen aan je (Magento) site

Let op:  dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd in 2011.

Web technologie evolueert erg snel. De inhoud van dit artikel kan daarom sindsdien niet meer actueel, irrelevant, verouderd of zelfs foutief zijn.

We laten dit artikel online staan als archief. Daarnaast hechten we waarde aan transparantie en de evolutie van kennis en technologie. We raden je aan om altijd recentere bronnen te raadplegen of om vrijblijvend contact met ons op te nemen voor de laatste updates en adviezen.

E-commerce verplaatst langzaam maar zeker naar mobiele apparaten. We zijn vast niet de enige die dit al uit eigen ervaring zullen herkennen. Meer en meer bezoeken we webshops op een mobiel device. Met de opkomst van tablets zal dit nog veel meer worden. Op iOS devices zoals op de iPhone en iPad kan je een bookmark maken van een website op je homescreen. Standaard word hiervoor een leeg wit icoontje geplaatst. Om extra op te vallen kan je dit icoontje zelf wijzigen. Dit werkt overigens voor elke website. Hoe je dat doet staat hieronder beschreven.

Iphone bookmark icon aanmaken

Stap 1: Maak en PNG bestand van exact 57×57 pixels en noem deze “apple-touch-icon.png”.

Stap 2: Upload het naar de root of een andere directory op de server.

Stap 3: Voeg het volgende element toe in de tag van de website.

[html]
[/html]

Om vervolgens te testen hoe dit er uit ziet ga je naar safari en open je de website. Kies vervolgens voor meer opties, en kies voor “Zet in beginscherm”. Er zal nu een bookmark gemaakt worden in de homescreen van je device met het logo die je zelf hebt gemaakt. Je krijgt gratis een Apple glans over je logo. Dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit.

Bookmark icon
Akif Gumussu
Over de auteur

Akif Gumussu (Eigenaar Aquive Media & Full stack developer)

07 juni 2011

Met meer dan 15 jaar ervaring in de e-commerce sector is Akif een ervaren E-commerce expert. Begonnen in 2007 tijdens zijn studie en sindsdien heeft zijn vaardigheden verfijnd en uitgebreid.

Hij heeft de uitdagingen van het runnen van een webshop persoonlijk ervaren. Deze hands-on ervaring geeft hem een uniek inzicht in de praktische pijnpunten van e-commerce ondernemers.