Betere resultaten behalen met je webshop? Aquive Media, Magento specialist, helpt je graag met advies op maat en het uitvoeren van optimalisaties.
Een geoptimaliseerde webshop converteert beter: dat is een feit. Maar hoe weet je of jouw webshop optimaal functioneert en waar liggen de verbeterpunten? Dit is precies waar Aquive Media jou bij kan helpen. Door jouw Magento webshop onder de loep te nemen en te bekijken waar het nóg sneller, gebruiksvriendelijker en gemakkelijker kan, maken we jouw Magento webshop succesvoller en rendabeler.
Op deze pagina bespreken we het belang van webshop optimalisatie en lopen we de punten door waarop jij jouw webshop sneller en gebruiksvriendelijker in kan richten.
De kans is groot dat je niet de enige bent die jouw product of dienst online aanbiedt. Om je concurrentie voor te blijven is het belangrijk dat je goed gevonden wordt – SEO speelt hier een belangrijke rol in. Maar daarnaast wil je de gebruikservaring van de klant zo optimaal mogelijk inrichten. Je wilt dat een klant zich aangesproken voelt door de look en feel van je webshop, gemakkelijk door je webshop navigeert, de juiste informatie bij de producten kan vinden en eenvoudig af kan rekenen – dit alles telt mee!
Wist je dat een webshop met een laadtijd van boven de 3 seconden, 25% verlies in verkeer betekent? Daarnaast weegt snelheid steeds zwaarder mee in de ranking van je webshop in de zoekmachines. Het is dus van cruciaal belang om de laadtijd op je webshop, zeker als je een shop hebt met veel functies en producten, zo laag mogelijk te houden! Hieronder een overzicht van de onderdelen die we kunnen optimaliseren om de snelheid van je shop op het hoogste niveau te houden.
Het kiezen van de juiste hosting is essentieel voor een goed werkende en snelle webshop.
Grote, zware afbeeldingen maken een webshop traag: kies voor het juiste formaat.
Zorg dat bestanden op je webshop nooit groter zijn dan 3 MB.
Logs kunnen voor belasting op je site zorgen, verwijder ze daarom regelmatig.
Quick-wins worden uit tools gehaald zoals: GT-metrix, Dareboost, Pingdom en Google Pagespeed.
Caching tools zorgen ervoor dat websitedata weggeschreven wordt op een externe locatie, waardoor de laadtijd afneemt.
Modules die niet meer gebruikt worden op de website nemen onnodig ruimte in beslag
Onnodige of overtollige gegevens moeten uit de code verwijderd worden.
De content op de website wordt zo gestructureerd dat de belangrijkste content eerst getoond wordt en dat minder belangrijke content bijvoorbeeld achter een button verdwijnt.
De nieuwste Magento versies bevatten vaak prestatieverbeteringen en bugfixes.
Zet je website altijd live in ‘production mode’ i.p.v. ‘developer mode’: een veelgemaakte fout.
Met Gzip-compressie kun je websitebestanden tot wel 90% comprimeren.
Geheel vrijblijvend, tijdens deze video-call nemen we de tijd voor je om:
Voor jouw Magento webshop werken wij met een 'preferred stack'. Dus een aantal modules die we zorgvuldig hebben uitgekozen om de prestaties van jouw Magento webshop te optimaliseren. Een solide basis is het halve werk, dit zijn de modules die voor ons deze basis vormen:
Het front-end thema van Hyvä zorgt hierbij voor een enorme prestatieverbetering ten opzichte van het standaard Magento thema. Lees hier meer over Hyvä
Naast de prestaties van je webshop, is ook de ervaring die je klanten hebben tijdens het bezoeken van je webshop pagina's van groot belang. Met andere woorden de User Experience. Het is hierbij van belang om slim in te spelen op de wensen, maar ook op de mogelijke knelpunten die je klant ervaart. Verplaats je dus in je klant, doe onderzoek naar wie je klanten zijn en breng de best practices voor een optimale User Experience in de praktijk.
Is de webshop optimaal ingericht voor mobiel gebruik? Op de pagina Magento SEO gaan we dieper in op de eisen waaraan een responsive webshop moet voldoen.
Staat de belangrijkste inhoud van de webshop bovenaan of moeten bezoekers eerst scrollen?
De buyer journey, ook wel de kooproute genoemd, is de route die een gebruiker aflegt vanaf het bezoeken van je webshop tot de uiteindelijke aankoop. De route wil je zo gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en efficiënt mogelijk inrichten.
Kan de bezoeker voldoende én de juiste informatie vinden over een product of dienst en wat is het gevoel en de beleving wanneer de gebruiker de informatie tot zich neemt.
Hebben alle klikbare elementen een logische plaats op de website en zijn ze gebruiksvriendelijk ingericht?
Komen de USP’s van je product of dienst duidelijk naar voren in de content en zijn ze commercieel genoeg beschreven?
Geen webshop is hetzelfde. Daarom vinden wij het belangrijk om eerst helder voor ogen te krijgen wie je bent, wat je doet, wat jouw product uniek maakt en wat je wensen en doelen voor de toekomst zijn. Aan de hand daarvan maken we een plan op maat voor de optimalisatie van je Magento webshop. We werken altijd in sprints, waarin we stapsgewijs verbeteringen implementeren met veel ruimte voor persoonlijk contact en feedback. Bij doorlopende optimalisatie van je webshop spreken we een vast aantal uren per maand af waarbinnen wij voor je aan de slag gaan. Een uitgebreide toelichting op onze werkwijze vind je op onze werkwijze pagina.
De kosten van Magento webshop optimalisatie verschillen per webshop. In sommige gevallen gaat er al veel goed, terwijl in andere gevallen er nog erg veel te optimaliseren valt. Daarnaast speelt hierin natuurlijk ook de omvang van de shop en het aantal koppelingen een rol. Tijdens een kennismakingsgesprek in combinatie met een eerste analyse van je Magento webshop(s) kunnen we gelukkig vaak al wel zien waar de punten liggen die we aan moeten pakken. We stellen in overleg een strategisch plan van aanpak op, met daarin de belangrijkste verbeterpunten en prioriteiten.
Op basis hiervan zullen we jouw webshop doorlopend optimaliseren voor een vast bedrag per maand. Zo weet je precies waar je aan toe bent!
Kom langs voor een kop koffie of neem contact met ons op via telefoon of mail.
Wil je gelijk aan de slag met het optimaliseren van je webshop of heb je nog vragen? Vul onderstaand formulier in en we nemen graag contact met je op voor een vrijblijvende kennismaking.