Betere resultaten behalen met je webshop? Aquive Media, Magento specialist, helpt je graag met advies op maat en het uitvoeren van optimalisaties.
Een geoptimaliseerde webshop converteert beter: dat is een feit. Maar hoe weet je of jouw webshop optimaal functioneert en waar liggen de verbeterpunten? Dit is precies waar Aquive Media jou bij kan helpen. Door jouw Magento webshop onder de loep te nemen en te bekijken waar het nóg sneller, gebruiksvriendelijker en gemakkelijker kan, maken we jouw Magento webshop succesvoller en rendabeler.
Op deze pagina bespreken we het belang van webshop optimalisatie en lopen we de punten door waarop jij jouw webshop sneller en gebruiksvriendelijker in kan richten.
De kans is groot dat je niet de enige bent die jouw product of dienst online aanbiedt. Om je concurrentie voor te blijven is het belangrijk dat je goed gevonden wordt – SEO speelt hier een belangrijke rol in. Maar daarnaast wil je de gebruikservaring van de klant zo optimaal mogelijk inrichten. Je wilt dat een klant zich aangesproken voelt door de look en feel van je webshop, gemakkelijk door je webshop navigeert, de juiste informatie bij de producten kan vinden en eenvoudig af kan rekenen – dit alles telt mee!
Wist je dat een webshop met een laadtijd van boven de 3 seconden, 25% verlies in verkeer betekent? Daarnaast weegt snelheid steeds zwaarder mee in de ranking van je webshop in de zoekmachines. Het is dus van cruciaal belang om de laadtijd op je webshop, zeker als je een shop hebt met veel functies en producten, zo laag mogelijk te houden! Hieronder een overzicht van de onderdelen die we kunnen optimaliseren om de snelheid van je shop op het hoogste niveau te houden.
Het kiezen van de juiste hosting is essentieel voor een goed werkende en snelle webshop.
Grote, zware afbeeldingen maken een webshop traag: kies voor het juiste formaat.
Zorg dat bestanden op je webshop nooit groter zijn dan 3 MB.
Logs kunnen voor belasting op je site zorgen, verwijder ze daarom regelmatig.
Quick-wins worden uit tools gehaald zoals: GT-metrix, Dareboost, Pingdom en Google Pagespeed.
Caching tools zorgen ervoor dat websitedata weggeschreven wordt op een externe locatie, waardoor de laadtijd afneemt.
Modules die niet meer gebruikt worden op de website nemen onnodig ruimte in beslag
Onnodige of overtollige gegevens moeten uit de code verwijderd worden.
De content op de website wordt zo gestructureerd dat de belangrijkste content eerst getoond wordt en dat minder belangrijke content bijvoorbeeld achter een button verdwijnt.
De nieuwste Magento versies bevatten vaak prestatieverbeteringen en bugfixes.
Zet je website altijd live in ‘production mode’ i.p.v. ‘developer mode’: een veelgemaakte fout.
Met Gzip-compressie kun je websitebestanden tot wel 90% comprimeren.
Naast de prestaties van je webshop bijvoorbeeld op het gebied van snelheid zoals hierboven besproken, is ook de ervaring die de gebruiker op je webshop heeft van groot belang: user experience noemen we dat. Het is hierbij van belang om slim in te spelen op de wensen, maar ook op de knelpunten van de gebruiker.
Is de webshop optimaal ingericht voor mobiel gebruik? Op de pagina Magento SEO gaan we dieper in op de eisen waaraan een responsive webshop moet voldoen.
Staat de belangrijkste inhoud van de webshop bovenaan of moeten bezoekers eerst scrollen?
De buyer journey, ook wel de kooproute genoemd, is de route die een gebruiker aflegt vanaf het bezoeken van je webshop tot de uiteindelijke aankoop. De route wil je zo gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en efficiënt mogelijk inrichten.
Kan de bezoeker voldoende én de juiste informatie vinden over een product of dienst en wat is het gevoel en de beleving wanneer de gebruiker de informatie tot zich neemt.
Hebben alle klikbare elementen een logische plaats op de website en zijn ze gebruiksvriendelijk ingericht?
Komen de USP’s van je product of dienst duidelijk naar voren in de content en zijn ze commercieel genoeg beschreven?
Geen webshop is hetzelfde. Daarom vinden wij het belangrijk om eerst helder voor ogen te krijgen wie je bent, wat je doet, wat jouw product uniek maakt en wat je wensen en doelen voor de toekomst zijn. Aan de hand daarvan maken we een plan op maat voor de optimalisatie van je Magento webshop. We werken altijd in sprints, waarin we stapsgewijs verbeteringen implementeren met veel ruimte is voor persoonlijk contact en feedback. Bij doorlopende optimalisatie van je webshop spreken we een vast aantal uren per maand af waarbinnen wij voor je aan de slag gaan. Een uitgebreide toelichting op onze werkwijze vind je op onze werkwijze pagina.
De kosten van Magento webshop optimalisatie verschillen per webshop. In sommige gevallen gaat er al veel goed, terwijl in andere gevallen er nog erg veel te optimaliseren valt. Tijdens een kennismakingsgesprek in combinatie met een eerste analyse van je Magento webshop kunnen we gelukkig vaak al wel zien waar de punten liggen die we aan moeten pakken. Aan de hand daarvan kunnen we ook al een eerste goede inschatting van de uren en kosten maken.
Kom langs voor een kop koffie of neem contact met ons op via telefoon of mail.
Peizerweg 97, 9727 AJ Groningen
050 737 01 52
info@aquive.nl
Wil je gelijk aan de slag met het optimaliseren van je webshop of heb je nog vragen? Vul onderstaand formulier in en we nemen graag contact met je op voor een vrijblijvende kennismaking.