Maak kennis met Aquive Media en onze unieke werkwijze

“Je hoeft niet alles te snappen wat we doen, maar wél waarom we het doen.” We nemen je graag stap voor stap mee in onze werkwijze.

Onze werkwijze

 

Een webshop is nooit af: iedereen met een webshop weet dat. Het onderhouden en blijven optimaliseren van een webshop is een doorlopend proces. Om hierop in te spelen hebben we een werkwijze ontwikkeld die enerzijds gestructureerd is, maar anderzijds flexibel genoeg om snel zaken op te pakken en wijzigingen door te voeren. Daarnaast vinden we het belangrijk om jou als klant mee te nemen in ons proces – je hoeft echt niet alles te snappen wat we doen, maar wél waarom we het doen.  

Kennismaking

Voordat we jou als klant meenemen in ons development proces maken we altijd eerst uitgebreid kennis. In een kennismakingssessie willen we graag meer over jouw business weten, maar ook wat je wensen en doelstellingen voor de toekomst zijn. Aan de hand daarvan stippelen we samen een pad uit en kijken we wat ervoor nodig is om de juiste stappen vooruit te maken.

Development proces

Of we nu een webshop van a tot z opbouwen of optimalisaties doorvoeren aan een bestaande webshop, we werken in de basis altijd volgens dezelfde werkwijze. Dit geeft ons structuur in het ontwikkelproces en jij weet als klant precies waar je aan toe bent. Hieronder lopen we de verschillende fases van ons development proces stap voor stap met je door.

1

Requirements vaststellen

Aan de hand van de vastgestelde wensen en doelstellingen stellen we de requirements vast. Dit betekent dat we tot op detailniveau samen bepalen welke taken we op gaan pakken. Hier maken we vervolgens een overzicht van.

2

Schattingen maken

Aan de hand van het overzicht van de requirements maken we een gedetailleerde schatting van de uren: per onderdeel geven we aan hoeveel tijd we hieraan kwijt zijn.

3

Accorderen

Wanneer de klant zijn akkoord geeft op de werkzaamheden en bijbehorende uren, gaan we aan de slag.

4

Plannen

Alle uit te voeren taken zetten we in een planning. Afhankelijk van de taken en wensen van de klant plannen we de werkzaamheden in over een bepaalde periode: dit kan variëren van enkele weken tot doorlopende optimalisatie voor onbepaalde tijd.

5

Uitvoeren

We werken altijd in sprints. Dit betekent dat we één of meerdere punten oppakken en deze vervolgens verwerken in de webshop. Door de ontwikkeling van een webshop stap voor stap aan te pakken behouden we samen het overzicht en werken we gestructureerd toe naar een einddoel.

6

Reviewen

Na het voltooien van een taak volgt er altijd een reviewronde. Dit geeft de klant de mogelijkheid om feedback te geven, waarna we de puntjes op de i kunnen zetten.

7

Live zetten

Wanneer de feedback verwerkt is, kunnen we live gaan. Wanneer de wijzigingen live staan, doen we altijd nog een laatste check om zeker te weten dat alles naar behoren werkt. Wanneer we werken aan meerdere requirements begint er hierna een nieuwe sprint, waarin we een volgend onderdeel oppakken.

Voordelen

Overzicht

Jij weet als klant precies wat we doen en wanneer we dat doen. Door de vaste structuur van ons development proces werken we op een overzichtelijke manier toe naar jouw doelstellingen.

Flexibel

Bij Aquive Media zijn de lijntjes kort en kunnen we snel schakelen. Onze werkwijze geeft houvast, maar blijft flexibel. Zo kunnen we bijvoorbeeld snel inspelen op onverwachte zaken die gedurende het development proces naar voren komen.

Betrokken

Binnen onze werkwijze is er veel ruimte voor feedback: dit vinden wij belangrijk. Jij hebt voor ogen hoe jouw webshop eruit moet zien en wij kunnen dat technisch vertalen naar een ontwerp of functie op maat. Door nauw met elkaar samen te werken, komen we tot een zeer compleet eindproduct.

Heldere prijsafspraken 

Doordat we van tevoren heldere afspraken maken over de uren die we rekenen per requirement, weten we beide precies waar we aan toe zijn. Wanneer er sprake is van doorlopende optimalisatie van een webshop spreken we vaak een vast aantal uren per maand af (in pakketvorm) en bepalen we iedere maand welke taken er opgepakt worden.

Samenwerken met Aquive Media?

Van het migreren van een Magento 1 webshop naar een Magento 2 webshop, het verhuizen van je Magento hosting, het toevoegen van betaalmethodes tot het compleet ontwikkelen van een Magento webshop of het doorlopend optimaliseren van je webshop, Aquive Media helpt je graag! We kunnen werken op projectbasis, waarin we een vaste prijsafspraak maken voor het uitvoeren van werkzaamheden. Maar we werken, bijvoorbeeld bij doorlopende optimalisatie, ook vanuit een pakketvorm met een vast aantal uren per maand. Zo weet je als klant altijd precies waar je aan toe bent.

Contactgegevens

Kom langs voor een kop koffie of neem contact met ons op via telefoon of mail.

Peizerweg 97, 9727 AJ Groningen

050 737 01 52

info@aquive.nl

Laten we samenwerken!

Benieuwd naar de mogelijkheden voor samenwerking of heb je nog vragen over onze werkwijze? Neem gerust contact met ons op of vul onderstaand formulier in voor het plannen van een vrijblijvend kennismakingsgesprek.