28 juni 2024
Door Jan-Fokko Stuut
E-commerce specialist & UX designer
Magento heeft versie 2.4.7 alweer in april uitgebracht, met een groot aantal nieuwe functies, prestatieverbeteringen en beveiligingsupdates. Hoogste tijd om nog even op een rijtje te zetten wat er in deze release de belangrijkste verbeteringen zijn! Deze release is voornamelijk bedoeld om de algehele functionaliteit en gebruikerservaring van zowel Magento Open Source als Adobe Commerce platforms te verbeteren. Hieronder beschrijven we de belangrijkste vijf verbeterpunten van Magento 2.4.7 en proberen we je uit te leggen hoe deze updates jou als webshopeigenaar helpen en hoe je klanten hiervan meeprofiteren.
Magento 2.4.7 introduceert verschillende verbeteringen in betaalopties, waardoor het afrekenproces soepeler en efficiënter verloopt voor klanten.
2.4.6: De betaalopties waren al beschikbaar, maar waren vaak te vinden op de reguliere checkout pagina, wat betekende dat klanten meerdere stappen moesten doorlopen om een aankoop te voltooien.
2.4.7: Magento 2.4.7 plaatst express betaalopties (zoals PayPal, Apple Pay en Google Pay) prominent bovenaan de checkout pagina. Dit betekent dat klanten direct hun betaling kunnen doen zodra ze de checkout pagina bereiken, wat het afrekenproces aanzienlijk versnelt en de kans op verlaten winkelwagens vermindert (Experience League | Adobe)
Magento 2.4.7 brengt aanzienlijke verbeteringen aan in GraphQL, waardoor de prestaties en flexibiliteit worden verbeterd, vooral van belang voor headless commerce setups.
Nog even voor de leken onder ons; GraphQL is een querytaal voor API's en is een manier om de exacte data die je nodig hebt van een server te krijgen, zonder onnodige extra informatie.
Beveiliging is een cruciaal aspect van elk e-commerce platform, en Magento 2.4.7 bevat verschillende belangrijke updates.
2.4.6: Elke transactie met 3-D Secure (3DS) vereiste een extra verificatiestap, wat soms leidde tot hogere uitvalpercentages tijdens het afrekenen.
2.4.7: Met de nieuwe functie voor frictionless transactions in 2.4.7, worden klanten alleen onderworpen aan 3DS-controle wanneer de bank daarom vraagt. Dit vermindert onnodige stappen voor de klant en maakt het afrekenproces soepeler en sneller (Experience League | Adobe)
Magento 2.4.7 ondersteunt de nieuwste technologieën en verbetert de algehele prestaties.
Efficiënt voorraadbeheer en betrouwbare verzendopties zijn essentieel voor e-commerce succes.
Magento 2.4.7 is een behoorlijke stap voorwaarts en brengt een reeks nieuwe functies en verbeteringen die gericht zijn op het verbeteren van de prestaties, beveiliging en gebruikerservaring van jouw webshop. Door gebruik te maken van deze updates kan je met je webshop een betere winkelervaring bieden aan je klanten, je werkprocessen verder stroomlijnen en concurrerend blijven in de voortdurend evoluerende digitale markt.
Het up-to-date houden van jouw Magento-installatie zorgt ervoor dat je profiteert van deze verbeteringen en een veilige en efficiënte online winkel behoudt. Wij adviseren al onze klanten altijd bij te blijven met de releases vanuit Magento, met name om beveiligingsrisico's en kwetsbaarheden voor hackers tegen te gaan, daarom zorgen we dat je altijd op de voorlaatste versie draait met de laatste security patches.
Wil je meer weten over hoe updates zijn gestructureerd en wat patches zijn? Lees dan deze blog waarin we dit haarfijn voor je uitleggen!
Voor meer gedetailleerde informatie kun je de officiële Magento 2.4.7 release notes bezoeken of neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek over de mogelijkheden en inschatting van kosten voor het upgraden van jouw Magento webshop.
Je kunt hier ook direct een kennismakingsgesprek inplannen, dan maken we direct tijd voor je op een datum en tijdstip van jouw keuze!
Jan-Fokko Stuut (E-commerce specialist & UX designer)
28 juni 2024
Jan-Fokko Stuut, sinds 2018 gecertificeerd Scrum Master en Product Owner, daarnaast UX designer met een oog voor positieve en efficiënte gebruikservaring. Met een blik van buiten geeft hij waardevolle inzichten en past hij zijn kennis en ervaring toe op de wereld van e-commerce.