Magento update voor een optimale webshop

Het is van groot belang om je Magento webshop up to date te houden. Het geeft Magento de nieuwste features en bug fixes maar helpt ook enorm op het gebied van veiligheid van de webshop. Een Magento update is belangrijk en onze specialisten staan klaar om je hierbij goed te ondersteunen.

Waarom een Magento update?

Door je Magento webshop te updaten ben je verzekerd van de bug fixes die je webshop veiliger maken. De nieuwe update brengt je niet alleen de nieuwste features, maar ook elke keer weer extra veiligheid tegen kwaadwillenden. Het niet updaten van je webshop kan niet alleen zorgen voor een slechte performance, het kan ook zorgen dat jouw webshop een makkelijk doelwit wordt voor hackers.

Wat zijn de voordelen van updaten?

Door je Magento webshop te updaten, zal het zorgen voor de volgende voordelen:

  • Nieuwe Magento features
  • Beveiligd tegen hackers
  • Betere performance
  • Verbeterde technieken bij een nieuwe versie van Magento

“Benieuwd naar meer informatie over een Magento update om je webshop te verbeteren? Bekijk dan nu ons uitgebreide blog hier: Magento 1 updaten: een plan van aanpak.”

2 soorten Magento updates

Binnen Magento onderscheiden we 2 soorten updates. De eersteblijft binnen dezelfde versie: van 2.1.0 naar 2.1.1. De tweedewisselt van versie: van 2.1.0 – 2.2.0.

Het is belangrijk om hier onderscheid in te maken, omdat er issues achterweg kunnen komen. Wanneer je binnen dezelfde versie blijft is het risico op issues vele malen kleiner, dan wanneer je naar een volledig andere versie upgrade. Het advies is om eerst de update op een lokale omgeving te doen om vervolgens te kijken wat er allemaal niet meer werkt.

Wij maken een urenschatting voor de upgrade en zullen deze uitvoeren binnen de tijd. Als er daarna issues zijn ontstaan maken we een nieuwe urenschatting om deze op te lossen. Wij lossen de issues die uit de upgrade zijn voortgevloeid niet kosteloos op.

 

Welke vragen moet je jezelf eerst afvragen?

  • Welke Magento versie draait er nu?
  • Naar welke Magento versie wil je upgraden en waarom?
  • Op wat voor termijn zou je dit willen?
  • Zijn er nog veel (custom) modules actief? Ook die moeten geüpdatet worden.
  • Waarom wil je updaten naar een nieuwe versie?

2 soorten Magento updates

Het is belangrijk om te snappen dat het van te voren niet makkelijk is om van te voren te schatting, zonder dat we iets testen. Bij een upgrade zijn er veel bewegende onderdelen, waardoor een exacte schatting erg lastig is. We houden rekening met custom thema’s en modules. Binnen de webshop is daar veel/weinig sprake van en blijft er een risico van uitloop. Wanneer dit het geval is zullen wij hier vroeg op in spelen.

Daarom is het slim om het even lokaal door ons te laten upgraden en testen. Dit zal uiteindelijk toch moeten gebeuren. Met een dergelijke test nemen we wat tijd voor onze eigen rekening. Het is een USP van ons om bij grotere projecten niet alle uren te factureren. Hieruit komt een gedegen schatting van de verwachte werkzaamheden.

Hoe gaan we te werk?

  • Bekijken of modules compatible zijn met gewenste versie
  • Lokale omgeving opzetten van de shop
  • Magento versie upgraden naar 2.3.2
  • Alle modules uitschakelen
  • Kijken wat er mis gaat binnen de front- en backend
  • Alle modules inschakelen in 1 keer
  • Kijken wat er mis gaat binnen de front- en backend
  • Bepalen uren schatting van verwachte werkzaamheden (na akkoord verder met stap 9)

“Benieuwd naar meer informatie over een Magento update om je webshop te verbeteren? Bekijk dan nu ons uitgebreide blog hier: Magento 1 updaten: een plan van aanpak.”

Je webshop upgraden van Magento 1 naar Magento 2?

Om helemaal up to date te zijn met het Magento platform is het verstandig om naar een hele nieuwe versie te upgraden, dit is vaak een tijdrovend proces maar wij kunnen dit zorgenloos voor jou oplossen.

Onderstaand staan de voordelen van een upgrade naar Magento 2 opgesomd.

  • Vernieuwd en gebruiksvriendelijk dashboard
  • Verhoogde snelheid
  • Veiliger en goedkoper om te onderhouden
  • Verbeterde winkelervaring van de klant
  • Uitgebreide marketingmogelijkheden
  • Goede uitbreidingsmogelijkheden

Bekijk hier hoe we dit voor jouw kunnen realiseren!