16 maart 2011
Door Akif Gumussu
Eigenaar Aquive Media & Full stack developer
Web technologie evolueert erg snel. De inhoud van dit artikel kan daarom sindsdien niet meer actueel, irrelevant, verouderd of zelfs foutief zijn.
We laten dit artikel online staan als archief. Daarnaast hechten we waarde aan transparantie en de evolutie van kennis en technologie. We raden je aan om altijd recentere bronnen te raadplegen of om vrijblijvend contact met ons op te nemen voor de laatste updates en adviezen.
Recentere bronnen van onze blog:Klantenservice is erg belangrijk. Vooral bij e-commerce websites is het verstandig om daar genoeg aandacht aan te besteden. De meeste webwinkels zullen de mogelijkheid bieden om te e-mailen en/of te bellen. Maar tegenwoordig zie je steeds meer sites ook een live chat aanbieden. Dit is een extra kanaal om klanten nog beter te bedienen. Klanten waarderen het namelijk om direct contact te hebben met een persoon. Heen en weer e-mailen is vaak te veel moeite voor meerdere kleine vragen. Aan de reacties die binnenkomen via de live chats is ook te merken dat de drempel om te bellen best hoog blijkt voor veel klanten.
Nu zullen er veel verschillende mogelijkheden zijn om een live chat te integreren in een website. Na een korte zoektocht kwam ik al snel op de site van Zopim. Voor mij was installatie- en gebruiksgemak de belangrijkste onderdelen om een service te beoordelen. Zopim is wat dat betreft erg goed. Daarnaast is het gratis, tenzij je wilt uitbreiden naar meer dan twee chats tegelijk of naar meer dan twee chat agents.
Installatie is erg makkelijk. Het enige wat er moet gebeuren is een stukje code plakken net voor de sluitende body tag. En dat is alles. Er komt dan rechts onderin de site een popup waarop bezoekers kunnen klikken. Je kan dan direct aan de slag door in te loggen in je dashboard. Eenmaal ingelogd kan je vanuit hier alles regelen. Je hebt veel verschillende handige functies zoals een historie, tekst macro’s en analytics.
Akif Gumussu (Eigenaar Aquive Media & Full stack developer)
16 maart 2011
Met meer dan 15 jaar ervaring in de e-commerce sector is Akif een ervaren E-commerce expert. Begonnen in 2007 tijdens zijn studie en sindsdien heeft zijn vaardigheden verfijnd en uitgebreid.
Hij heeft de uitdagingen van het runnen van een webshop persoonlijk ervaren. Deze hands-on ervaring geeft hem een uniek inzicht in de praktische pijnpunten van e-commerce ondernemers.