30 mei 2017
Door Akif Gumussu
Eigenaar Aquive Media & Full stack developer
Web technologie evolueert erg snel. De inhoud van dit artikel kan daarom sindsdien niet meer actueel, irrelevant, verouderd of zelfs foutief zijn.
We laten dit artikel online staan als archief. Daarnaast hechten we waarde aan transparantie en de evolutie van kennis en technologie. We raden je aan om altijd recentere bronnen te raadplegen of om vrijblijvend contact met ons op te nemen voor de laatste updates en adviezen.
In deze blog lees je variaties voor achteraf betalen. Daarnaast welke je het beste kunt toepassen voor je eigen shop. Veel lees plezier!
Als webwinkel eigenaar is het belangrijk om zoveel mogelijk consumenten te laten bestellen bij jouw bedrijf of Magento commerce webshop. Eén van de voordelen die een fysieke winkel op een digitale winkel heeft is dat er concrete producten voor de klant aanwezig zijn.
De klant voelt zich veiliger bij aankoop op het moment dat er een fysiek product aanwezig is in plaats van een afbeelding. Zelfs op filmpjes kunnen producten in het echt toch tegen vallen. Een goede reden voor de consument om toch te kiezen voor een fysieke winkel. Je kunt het product in handen hebben en pas betalen als het bevalt.
“De klant voelt zich veiliger bij aankoop op het moment dat er een fysiek product aanwezig is in plaats van een afbeelding. Zelfs op filmpjes kunnen producten in het echt toch tegen vallen.”
Je kunt verschillende dingen ondernemen om de klant toch meer op zijn- of haar gemak te stellen.
Onderzoek wijst uit dat er een optie is die steeds meer webwinkels aanbieden: Afterpay, oftewel achteraf betalen. De meeste bedrijven gebruiken voornamelijk de gebruikelijke betaalfuncties zoals: PayPal, iDeal, Mastercard en nog vele anderen.
Achteraf betalen betekent dat de consument eerst een product in jouw webwinkel aanschaft en thuis laat bezorgen. Eenmaal bezorgd bepaalt de klant welke producten er worden gehouden. Deze selectie wordt dan betaalt via een simpele betaallink aan het bedrijf dat achteraf betalen aanbiedt. De resterende producten gaan weer retour naar jouw webwinkel. Op deze manier heeft de klant hetzelfde principe als in een fysieke winkel; eerst zien en dan pas betalen. Dit zorgt er vanzelfsprekend voor dat klanten eerder bij je webwinkel zullen bestellen. Je krijgt uiteindelijk het bedrag, ongeacht betaling van de klant, van de “achteraf betalen” aanbieder terug.
De werking
Achteraf betalen wordt door meerdere bedrijven aangeboden. Deze bedrijven betaal je als webwinkel eigenaar een bedrag afhankelijk van een aantal factoren die worden losgelaten op je webwinkel. Je webwinkel moet natuurlijk ook voldoen aan een aantal eisen om te zorgen dat het aanbiedende bedrijf geen fout maakt. Hieronder een aantal bekende “achteraf betalen” service aanbieders met onze ervaring er bij:
Afterpay
Klarna
Billink
Nadat je het bedrijf hebt gekozen die het meest bij je past is het tijd voor het contract dat op maat gemaakt wordt voor jou webwinkel(s). Hierin wordt ook je prijs bepaalt die je betaalt aan de aanbieder. Als dit geregeld is wordt het tijd voor de implementatie van de software in jouw Magento afrekenpagina. Dit kan bij al deze aanbieders met een A.P.I.*
*API staat kort voor Application Programming Interface. Dit is heel simpel gezegd een ingang tot het systeem voor andere systemen.
Het nadeel van dit systeem is natuurlijk wel dat de aanbieder betaalt moet worden. De prijs is afhankelijk van het contract dat je hebt afgesloten met de aanbieder.
Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen wat betreft Magento betaaloplossingen? Neem contact met ons op zodat we je vrijblijvend kunnen adviseren. Bel ons via 050 – 737 01 52. We staan je graag te woord!
Akif Gumussu (Eigenaar Aquive Media & Full stack developer)
30 mei 2017
Met meer dan 15 jaar ervaring in de e-commerce sector is Akif een ervaren E-commerce expert. Begonnen in 2007 tijdens zijn studie en sindsdien heeft zijn vaardigheden verfijnd en uitgebreid.
Hij heeft de uitdagingen van het runnen van een webshop persoonlijk ervaren. Deze hands-on ervaring geeft hem een uniek inzicht in de praktische pijnpunten van e-commerce ondernemers.