Een transparante samenwerking met Aquive Media

Wij werken graag transparant samen met klanten. Ze kunnen live meekijken met elke sprint die we maken tijdens het project zodat ze exact weten wat ze kunnen verwachten. Daarbij ondersteunen testomgevingen en live bewerkingsomgevingen, waarin we onze vooruitgang laten zien.

Aquive Media magento bureau 15

1: Kennismaking & requirements

Met de belangrijkste stakeholders gezamenlijk de projectscope en planning bepalen.

  • Doel
  • Doelgroep
  • Concurrentie
  • Scope
  • Randvoorwaarden
  • Requirements
Aquive Media magento bureau 12

2: Start van ontwikkeling

Project verdelen in verschillende onderdelen met meerdere feedback momenten met de klant.

  • Scrum methode aanpak
  • Inplannen van sprints
  • Ontwikkelen o.b.v. prioriteit
  • Testen per onderdeel
  • Preview per onderdeel
  • Acceptatie per onderdeel
Aquive Media magento bureau 14

3: Livegang & dooronwikkeling

Doorlopen van belangrijkste processen, een volledige acceptatietest en eventuele feedback toepassen.

  • Bestelling cyclus doorlopen
  • E-mail templates checken
  • Checken van cron-jobs
  • Checken van module synchs
  • Testen extensies
  • Vervolgstappen op doelen
Aquive Media magento bureau-2

1: Kennismaking & requirements

Een goede voorbereiding is het meest belangrijke onderdeel voor een sterk fundament. Wij maken moeilijke keuzes gemakkelijk door jouw strategie en budget te combineren met onze best practices. Bij elke kleine en grote stappen die je zet moet je nadenken over welk doel je wilt bereiken op kort- en lang termijn. We gaan met de belangrijkste stakeholders gezamenlijk de projectscope en planning bepalen, terwijl wij een kopje koffie en een een koekje nuttigen.

  • Wat zoek je in een Magento bureau?
  • Wat vindt je belangrijk in onze samenwerking?
  • Wat wil je met de Magento webshop bereiken?
  • Wat zijn de (technische) requirements en hoe kunnen wij deze het beste implementeren?
  • Binnen welk tijdsbestek wil je dit bereiken?
  • Wanneer moet de webshop live zijn?
  • Wat wil je bereiken binnen 5 jaar met de webshop?
  • Hoe kunnen we jou doelen het beste realiseren?
  • Welke randvoorwaarden zijn van belang?

2: Start van ontwikkeling​

Tijdens deze stap werken we met Trello. Dit systeem kan exact worden ingericht zoals je dat zelf wilt. De basis ervan blijft hetzelfde, dat is namelijk het heen en weer schuiven van cards op een digitaal whiteboard. De cards zijn de digitale versies van een post-it briefje. Voor de indeling van de boards gebruiken wij een gebruiksvriendelijke manier wat vergelijkbaar is met scrum. Zie hieronder een voorbeeld.

  • Birdseye-view van het project
  • Alles geordend op een centrale plaats waar alle betrokken bij kunnen
  • Direct inzage in de status van elke taak
  • Het makkelijk kunnen wijzigen van de prioriteit van een taak (simpelweg slepen)
  • Klanten kunnen zelf taken meteen in Trello zetten
  • Het makkelijk kunnen communiceren per taak (zie screenshot)
  • Het kunnen toewijzen van taken aan teamleden
Trello - Werkwijze - Aquive Media 2

Een card welke in essentie simpelweg een uit te voeren taak bevat doorloopt de volgende kolommen van links naar rechts:

  • Backlog: Alle onderdelen verdeeld in kleinere taken.
  • Doing: Alle onderdelen waar een specifiek teamlid mee bezig is in real-time.
  • Done: Alle onderdelen die afgerond zijn in de ontwikkeling en klaar staan op een testomgeving.
  • Live: Alle onderdelen die zijn afgerond en op de live site beschikbaar zijn en toegepast.
Aquive Media magento bureau-2

3: Livegang & dooronwikkeling

Wanneer een onderdeel is afgerond vragen we de klant om verschillende processen te doorlopen, een acceptatie test te voldoen en de resultaten te beschrijven. Als er geen feedback is wordt het onderdeel live gezet. Wij bieden onze klanten advies aan als strategisch partner voor de webshop in de vorm van een abonnement. We lossen al je prolemen op en bekijken of jouw keuzes invloed hebben op conversie of traffic. We hebben 1 keer per jaar een strategische meeting met onze klanten, waarin we de volgende vragen beantwoorden:
  • Welke doelen wil je de komende jaren behalen?
  • Hoe ga je deze doelen exact behalen?
  • Wat zijn de (grootste) bottlenecks van je webshop?

Op deze manier maken we onderscheid tussen grote waardevolle projecten en kleine aanpassingen. Grote waardevolle projecten hebben invloed op traffic of conversie. Kleine aanpassingen zijn meestal visuele veranderingen.

Samenwerken met het Magento bureau van Groningen?

  • Gratis kennismakingsproject
  • Magento consultants direct tot je dienst
  • Volledig vrijblijvend
  • Gratis advies en kennisdeling