Een transparante samenwerking met Aquive Media

Wij werken graag transparant samen met klanten. Ze kunnen live meekijken met elke sprint die we maken tijdens het project zodat ze exact weten wat ze kunnen verwachten. Daarbij ondersteunen testomgevingen en live bewerkingsomgevingen, waarin we onze vooruitgang laten zien.

Heldere inzichten tijdens jouw projecten

Natuurlijk wil je een technisch partner welke perfect aansluit bij jouw organisatie. Het is van belang dat je ideeën en problemen zo snel mogelijk worden opgelost. Hierbij wil je graag overzicht houden en eventueel dingen kunnen aanpassen of toevoegen. Op deze inzichten hebben wij onze werkwijze gebaseerd, zodat klanten dit allemaal live kunnen doen in de persoonlijke klant omgeving.

  • 8 jaar ervaring Magento E commerce platform
  • Ontwikkelen van Magento 1 & 2 webshops
  • Technische maatwerk oplossingen
Aquive media Aquive media magento webshop laten maken specialisten

Projectmanagement tools

Projectmanagement is lastig. Wij hebben in de afgelopen jaren veel ervaringen opgedaan waardoor we dat wel kunnen beweren. Er zijn natuurlijk heel veel tools die bedrijven daarbij kunnen ondersteunen. We hebben er intern veel geprobeerd en getest, maar geen enkele is blijven hangen. Op één na, Trello. Deze gebruiken we nu ruim een jaar nog steeds dagelijks.

Waarom gebruiken we Trello?

Trello kan exact worden ingericht zoals je dat zelf wilt. De basis ervan blijft hetzelfde, dat is namelijk het heen en weer schuiven van cards op een digitaal whiteboard. De cards zijn de digitale versies van een post-it briefje. Voor de indeling van de boards gebruiken wij een gebruiksvriendelijke manier wat vergelijkbaar is met scrum.

De belangrijkste voordelen op een rij

  • Birdseye-view van het project
  • Alles geordend op een centrale plaats waar alle betrokken bij kunnen
  • Direct inzage in de status van elke taak
  • Het makkelijk kunnen wijzigen van de prioriteit van een taak (simpelweg slepen)
  • Klanten kunnen zelf taken meteen in Trello zetten
  • Het makkelijk kunnen communiceren per taak (zie screenshot)
  • Het kunnen toewijzen van taken aan teamleden

Wat klanten zeggen

De samenwerking met Aquive Media verloopt altijd erg prettig. Er wordt goed samen meegedacht over het concept en hoe dit zo goed mogelijk kan worden vormgegeven (zowel technisch als visueel). Ik ben heel tevreden over het geleverde werk en zal dit bedrijf zeker aanbevelen!​
Aquive Media - The silver mountain - magento bureau Groningen
Rolf van Zanten
The Silver Mountain
Het werken met Trello is erg handig, omdat ik volledig kan mee kijken met de verschillende sprints. Ook de omgeving voor het design werkt uitstekend en geeft me de mogelijkheid om het design op mijn eigen gemak te bekijken!​
Aquive Media - Sportmaat - magento bureau Groningen
Hans Maatman
Sportmaat
Een groot pluspunt is dat Aquive media altijd goed bereikbaar is voor vragen en advies. Ze nemen de tijd en hebben kennis van zaken, waardoor ze goed mee kunnen denken met mij als ondernemer. Ook is het opgeleverde werk altijd accuraat, mooi en blijft het binnen de grenzen van de afspraken.​
Aquive Media Magento bureau groningen 10
Peter
DeMondzorgZaak

Hoe ziet dit er uit?

Trello - Werkwijze - Aquive Media 2

Een card welke in essentie simpelweg een uit te voeren taak bevat doorloopt de volgende kolommen van links naar rechts:

  • Backlog
  • Doing
  • Done
  • Live

Dit zorgt er voor dat onze teamleden én klanten direct inzage hebben in de status van alle taken en dus het hele project door simpelweg hun Trello board te openen. Je kan direct zien welke dingen nog gedaan moeten worden en waar nog aan gewerkt wordt. De laatste twee kolommen geven aan wat afgerond is en wat ook daadwerkelijk geïmplementeerd is op de live omgeving. Afgezien van een mooie birdseye-view van het project heeft het nog veel meer voordeelen.

Live meekijken met de ontwikkeling van het design

Naast het live volgen van alle taken is het ook mogelijk om live mee te kijken met de ontwikkeling van het ontwerp met behulp van Figma. Je ontvangt een link, waarin je de ontwerp opzet van je webshop volledig kan inzien. Wanneer er aanpassingen worden gedaan zal dit direct mee veranderen. Zo blijft iedereen op de hoogte van de nieuwste versie. 

  • Birdseye-view van het ontwerp
  • Alles geordend op een centrale plaats waar alle betrokken bij kunnen
  • Live aanpassingen volgen
  • Altijd de nieuwste versie

Er zijn veel meer handigheidjes maar hierboven zijn de belangrijkste voordelen genoemd. De ontwerp omgeving ziet eruit zoals onderaan afgebeeld. Jij krijgt een versie te zien dat exact in jou scherm past, waarbij je met de pijltjes op jou toetsenbord kan schakelen tussen de verschillende schermen.

Werkwijze - Aquive Media Magento bureau Groningen 2

Waarom gebruiken wij Git voor uw webshop of website?

Als je als programmeur in je eentje aan een klein project werkt, is het nog wel mogelijk om je hele project precies uit je hoofd te kennen en te onthouden wat je recent heb veranderd. Toen software en websites nog niet zo uitgebreid waren kon je daar nog mee weg komen, maar tegenwoordig met grote complexe systemen zoals Magento en Laravel is dat veranderd. Door samen te werken met teams van meerdere personen is het niet meer mogelijk om in je hoofd alles bij te houden tijdens het ontwikkelen. Daarom bestaan versie control systemen zoals Git. Voordat wij te werk gaan met zowel externe als interne projecten, is Git installeren het eerste wat wij doen.

Waarom?

Versie control is software dat developers helpt met het bijhouden van elke aanpassing aan een project.

Vorige versies herstellen

Elke aanpassing die een developer doet kan onverwachte bijwerkingen hebben voor het hele project. In dit geval kunnen wij door alles bij te houden met Git, elke recente aangepaste regel langs gaan en het project gemakkelijk herstellen.

Samenwerking

Behalve dat Git veiligheid biedt in het geval van een aanpassingen die de site onstabiel maakt,  gebruiken wij Git ook om gemakkelijk samen werken aan een project. Als je met Git werkt kan je bijvoorbeeld met meerdere personen tegelijk aan het zelfde bestand werken, zonder dat je elkaar aanpassingen overschrijft.

Code review

Voordat iets klaar is kijken wij met behulp van Git nog een laatste keer of alles wel klopt, het wel veilig is en of er geen bugs boven water komen. Door code door de ene developer laten laten schrijven en door een andere developer te laten controleren, zorgen we ervoor dat elke nieuwe regel code door minimaal twee personen is bekeken voor extra zekerheid.

Versie management

In Git maken wij gebruik van zogenaamde branches. Elke branch is een eigen tijdlijn van aanpassingen aan het project. Deze branches worden gebruikt om tegelijkertijd te kunnen werken aan verschillende versies van een project, bijvoorbeeld een branch voor de livesite en een brach voor de testsite. Ook worden branches gebruikt om nieuwe features van een project in te ontwikkelen, zodat er geen half afgemaakte features op de livesite terecht komen totdat ze compleet en goedgekeurd zijn.

Gratis helpdesk

Heb je problemen of vragen waar je niet uit komt? Geen probleem! Al onze klanten kunnen gebruik maken van onze gratis helpdesk. Hierin wordt je ondersteund en geadviseerd met de beste oplossingen. Ook kan je bij ons terecht voor commerciële vragen betreft SEO, SEA en CRO.

Ja, ik wil meer inzicht!

Wil je als klant ook betere inzage hebben in je project? Je hoeft het alleen maar aan te geven!. Ben je nog geen klant? Neem contact op voor een gratis introductie project.

Aquive media magento webshop bouwen update
  • Versie beheer (GIT)
  • Staging/test omgevingen voor intern als klant
  • Trello om alles bij te houden
  • GIF’s voor Trello
  • Gratis helpdesk
  • Adviserend op keuzes (vrijblijvend)
  • Beste modules (en ervaring)